kockenochingenjoren.blogg.se

2014-02-13
17:33:00

Bästa färdigmaten, turkisk pizza!

Nu ska jag tipsa om min nya besatthet, lahmacun, turkisk pizza. Jag är säker på att den hemlagade varianten är helt gudomlig men jag har bara ätit fryspizzan vilken kanske inte är i klass med en gudom men helgonalik iaf. Om ni bor i Norrköping och vill testa köper jag dem på Orion Livs, 1 pack med tre pizzor för 34kr.
 
Turkisk pizza har inte ost utan är en tunn skiva asgott bröd med tomat och, i detta fall, nötkött. Det gör också att även hälsosamma människor eventuellt kan äta den eftersom varje pizza bara har 300 kcal (+ ev. tillbehör naturligtvis). Till skillnad från annan fryspizza jag ätit innehåller inte brödet och tomatsåsen en oerhört onödig mängd socker vilket alltså gör den väldigt god. Och mindre onyttig.
 
Man kör pizzan i ugnen i 3 minuter och sedan fyller man den som en tacos eller wrap. Jag har fyllt min med salladskål, tomater, inlagd vitlök, salsa och soltorkade tomater men nästan allting är nog gott. Särskilt eventuella rester från tidigare måltider som med fördel kan förnyas och förbättras genom att rullas in! 
 
/Ingenjören
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: